Colani'ye kravat bize şalvar mı?

Sultan Abdülhamid pantolon giyerdi. Onu deviren İttihatçılarla en sıkı muhalifleri Genç Osmanlılar ve Jön Türkler de öyle.

Büyük Doğu dergisini çıkaran Necip Fâzıl, kravat takardı. Nâzım Hikmet'le fikren ayrı uçlarda dursa da kılık, kıyafette ayrışmazdı.

Milli şairimiz Mehmet Akif'in tercihi de pantolonla kravattı. Tevfik Fikret'le inanç ve anlayışta ayrışırlardı. Birbirlerini Molla Sırat'la Zangoç'a benzetecek kadar ayrı dünyalardandılar. Ama kılık, kıyafette pek ayrışmazlardı.

Bilal Erdoğan'ın, kimlik ve kültür olarak hangisini rol model aldığı açık. Fakat kimi benimserse benimsesin, rol modelleri de şalvar giymezdi.

Gelin görün ki Bilal Bey, katıldığı bir YouTube yayınında şalvar giyememekten şöyle şikâyet etti:

"Dış görünüşüm, benim kültürüm değil. Batı'dan aldığımız kravat ve ceket. Şalvar giymek daha rahat ama şalvar giydiğin zaman yobazsın, gericisin. Bunu giydiğin zaman medenisin. Bu ikilemden çıkamıyoruz, 200 yıldır böyle..."

Kültür ve kimliğimizi giyim, kuşamda Batı'dan ayrışmakla tanımlıyor.

Bu, eski ve aşılmış sandığımız bir tartışmaydı. Fes-şapka çatışması aşıldı, kravat modası bile geçmeye yüz tutuyor. Şalvar-pantolon çatışmasının hâlâ aşılmadığını görmek, çoğu kimseyi o yüzden şaşırttı.

Oysa... 'Batılılaşma maceramız, Osmanlı sarayında başladı' cümlesi dahi arkaik bir klişe kalıyor artık.

Modernleşmenin Batılılaşmak, görünüşte Batı'ya benzemek olmadığını mı anlatmak istedi?

Kendimiz gibi kalarak modern dünyaya ayak uydurmak için, Osmanlı İstanbul'unda dahi demode olmuş şalvar giymek şart değil herhalde. Ayrıca yasak da yok, isteyen giyiyor.

Kimliğimizi unutmadan, kültürümüzü terk etmeden Batı'nın okullarında okuyabiliyoruz da kıyafet modasına uyamıyor muyuz?

ŞALVARLA PANTOLON SANKİ DİNİ SEMBOL

Gardırop gelenekçiliği veya muhafazakârlığı, selefilik gibi en tutucu versiyonunda bile aşılabiliyor. Canlı örneği Colani. Kâfir Batı'nın sembolü diye takım elbise ve kravat giymeyi sorun etmedi. Modadaki değişime direnmiyor, itikat meselesi görmüyor.

Müslüman Doğu'yla Hristiyan Batı arasında sıkışıp kimlik bunalımına düşmemek için... İlla bağlamayla gitar, kanunla piyano, zurnayla trompet arasında bir tercihte mi bulunmamız gerekir?

Abdülhamid alaturka sevmez, alfranga müzik ve âletlerini severdi.

O tartışma geçen asırdaydı. Doğu'yla Batı'yı temsilen enstrümanların çatışması, yüzyıl öncesinde edebiyatımızın en çekici konularındandı. Peyami Safa'nın Fatih-Harbiye romanında işlenir.

Hatta yırtmaçlı İngiliz süvari ceketi redingotla onun yerli taklidi istanbulin arasındaki seçim de edebiyatçılarımızı vaktiyle epey meşgul etmişti.

Yakup Kadri, Kiralık Konak romanında istanbulinden yana tavır aldı. Onu kimlikli, yerli ve milli buluyordu.

Diyordu ki:

"İstanbul’da iki devir oldu: Biri istanbulin, diğeri redingot devri…Osmanlılar hiçbir zaman bu istanbulin devrindeki kadar zarif, temiz ve kibar olmadılar. Tanzimat-ı Hayriye’nin en büyük eseri, istanbulinli İstanbul efendisidir.”

Ve "sonra redingot devri geldi ve redingotun içinden yarı uşak, yarı kapıkulu, riyakâr, âdi bir nesil türedi. Bu neslin en yüksek, en kibar simalarında bile bir saray hademesi hâli vardı... Ne yaşayışın, ne düşünüşün, ne giyinişin üslubu kaldı; her şey gelenek dışına çıktı..."

Falih Rıfkı Atay'sa aksi görüşteydi. "Sarıklı, şalvarlı ne isek fesli, redingotlu veya silindirli, fraklı yine oyuz" diyordu.

Abdülhamid döneminde istanbulin, yerini redingot modasına bırakınca her yenilik gibi bu da direnç ve yadırgamayla karşılandı. Halbuki ikisi de yeni icattı. Üstelik 2. Mahmud'un sarık yerine fes yeniliği kadar büyük bir farkları yoktu.

Milli şairimiz Mehmet Akif de sığ, şekilci yaklaşımlardan payını almıştı. Zihniyetinden dolayı Ankara'da gerici, Arap âşığı olmakla suçlanırken... Entari giymediği zaman Mısır'da gâvura özenmekle, Batı hayranlığı ve Frenk mukallitliğiyle yaftalandığı söylenir.

Çağ değişti, kimlik karmaşamız ve argümanlarımız değişmedi. Sanırsınız şalvar Müslümanlığın, pantolonsa Hristiyanlığın sembolü.

Belki de coğrafya kaderdir, ne diyeyim.

YORUMLAR (111)
YORUM YAZ
UYARI: Hakaret, küfür, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. (!) işaretine tıklayarak yorumla ilgili şikayetinizi editöre bildirebilirsiniz.
111 Yorum
  • OkurM / 25 Aralık 2024 01:47

    Umrede pantolon gömlek giymek, ortama yakışmıyor. Orada cellabi yakışıyor. Köyde şalvar hakikaten rahat oluyor. Şehirde de cellabi ve salvarla dolaşmak uymuyor.
    Her mekanın kıyafeti orada güzel...
    Ortama göre kıyafet ayarlamak, o ortama saygının gereği.

    Yanıtla (31) (0)
  • Süleyman / 25 Aralık 2024 10:45

    Bir zamanlar Dersaadette herkes bu kıyafetteydi. Dersaadet de bir köy değildi. Hac yapılan kutsal bir belde de değildi. Şimdi coğrafi alanında bilmem kaç ülke olan dünyanın en güçlü ülkesinin başkentiydi. Değil kimse şalvara karışmak Avrupa'da Türk gibi giyinmek akımı bile başlamıştı. Demek ki şimdi zamana hükmedenler öyle istiyor. Ve modern kelimesini de maymuncuk olarak kullanıyor.

    Yanıtla (4) (25)
  • Hacı Bekir / 25 Aralık 2024 13:50

    10:45 Süleyman, Şalvar İslami kıyafet mi? Ben Arabistan'da şalvarlı bir Arap görmedim. Ayrıca Kur'an'da erkekler için kıyafet tanımı yok. Kıyafet, yere ve zamana göre değişir. Ekvatorda veya çölde giyilecek kıyafet ile kutuplarda f-giyilecek aynı değildir. Olamaz da.

    Yanıtla (27) (1)
  • Süleyman / 25 Aralık 2024 14:45

    İslami olan rahat olan ve uzuvları belli etmeyendir. Mesela namazda. Veya başka bir işi yaparken. Hem sağlık için de daha yararlıdır. Hem kullanılışı da daha kolaydır. İlla şalvar olması şart değil. Mesela günümüzde şalvar tipi pantalon tabiri vardır. Giyilebilir. Osmanlı böylesini daha uygun görmüş. Önemli olan İslama uygun yaşamak. Ve bu yönde niyeti olanları da suçlamamak. İslamiyeti çok iyi temsil etmiş ecdada benzemek ayrıca güzel bir şeydir.

    Yanıtla (2) (18)
  • vatandaş / 25 Aralık 2024 21:37

    siz hala anlamadınız galiba,bunların dini islam,kitabı da kuran değilki,kendi kendilerine uyduruyorlar işte.Amaçları milleti ALLAH(C.C) İLE ALDATMAK.

    Yanıtla (2) (1)
  • Çiko / 25 Aralık 2024 08:38

    Millet geçim sıkıntısından kıvranır, kendi ve evlatları için gelecek endişesi yaşarken, yatta arkadaşlarıyla kuzu çevirip gevrek gevrek gülmek bizim kültür ve kimliğimizle uygun mu ki sıra şalvara geldi. Kendi öncü olsun başlasın şalvar giymeye eşi hanımefendi de çarşaf giyip yüzünü de kapatsın Ankara sokaklarında Bilal beyin üç adım arkasında dolansın. Beğenen onu örnek alsın.

    Yanıtla (43) (4)
  • Süleyman / 25 Aralık 2024 10:35

    Adam kanun çıkaralım herkes şalvar giysin demiyor. Bizim ata kıyafetimizdi. Ve çok da rahat diyor. Görüşünü belirtiyor. Böyle olunca yanlış bir şey mi söylemiş oluyor. Ne var bunda.

    Yanıtla (5) (45)
  • Turgay / 25 Aralık 2024 16:46

    Söylemesin yapsın. Kim engel oluyor. Arkadaşın dediği gibi hanımını da çarşafa sokup 4 metre geriden yürütsün . Hiç olmazsa bunu yapmak için can atanlara örnek olmuş olur. Ayrıca bunca yıldır pantolon giyerek yapmış olduğu takiyyeden de kurtulmuş olur.

    Yanıtla (22) (3)
  • vatandaş / 25 Aralık 2024 21:34

    süleyman kardeş pantolon aslında türklerin eski kıyafetleridir,ata rahatça binmek için pantolon ve yırtmaçlı gömlek veya ceket giyerlerdi.müslümanlıkla hiç alakası yok,tarihi bilmeyenlerden,dizilerden öğrenmeyin biraz tarih okuyun.

    Yanıtla (4) (2)
  • İbrahim Hanif / 25 Aralık 2024 19:39

    Zihin dünyası fakir insanların en büyük uğraşı şekilcilik ve lafzi itikattir. Deruna inmez, arkaplanı görmez, maksadı iskalar. Onun için tek yol taklittir. Tecvid bildiği kadar tecdidi bilmez, Kur'an'ı rafa kaldırır ama, Arabın 1400 yıl önceki kültürünü sahih din sanır!

    Yanıtla (11) (1)
  • Vatandaş / 25 Aralık 2024 17:31

    Şapkayı cebren insanların kafasına geçirmek devrim mıdır? Akif bey biraz da buna dokunsanız.

    Yanıtla (2) (12)
  • Okur / 25 Aralık 2024 13:48

    Geçmişe takılı kalmaktan bir türlü yarına bakamıyoruz. Birbirimize geçmişle sövüyor, kendimizi geçmişle övüyoruz. Peki biz ne yaptık, ne yapıyoruz, ne yapacağız. Enflasyon, hayat pahalılığı, yüksek kiralar, için ne yaptık, ne yapacağız. Bilen var mı? İşimiz gücümüz senin geçmişin şöyle benim geçmişim böyle. Çözüm bulması gereken Şimşek bile çaresiz kalmış şikayet edip dertleniyor. Bu gidişle iflah olmayacağız gibi. Aklım yeter de gücüm yetmez. Bu CHP'li belediyelerde de bir gelecek yok gibi.

    Yanıtla (3) (5)
  • ovalı / 25 Aralık 2024 17:12

    son cümle doğru mu daha bunu bilmiyoruz çünkü bu iktidar chp li belediyelere, tepedekinin taaa başta söylediği gibi topal ördekliği uygun görüyor halka hizmeti değil...azcık gelişmiş ülkeler de iktidardaki parti 100 metre yarışın da 80 metre önde başlıyor bana göre. eğer iktidar chp ye geçerse, hizmet var mı yok mu o zaman bakacağız şimdi değil. Türkiye hiç kimsenin anadan-babadan kalma tapulu malı değil hatırlatayım. akıllı millet iktidarı değiştiriverir, seçimler yapılıyor bunun için

    Yanıtla (5) (2)
  • Okurunuz / 25 Aralık 2024 16:53

    Dinimize göre dar giymenin kadına haram, erkeğe de en hafifinden mekruh olduğu fıkıh kaynaklarında yazmaktadır. Uygulamada pek riayet edilmiyor olması, kültürümüze uygun olduğu anlamına gelmemelidir. Makaledeki "Çağ değişti, kimlik karmaşamız ve argümanlarımız değişmedi." cümlesi hayıflanma mı, haklılık mı içeriyor?

    Yanıtla (3) (11)
  • murat / 25 Aralık 2024 16:41

    kıyafet dini sembol olabilirmi Allah aşkına akıl dışı bu tür yaklaşımlar. ayrıca milli benliğimiz de şalvar fes çarşaf vb. mi vr. ya da bunu iddia edenlerin milli benliği nedir ve hangi yüzyıla kadar gidiyor. Biz Türklerin milli benliğinde bunlar yok. Türkler i yıl öncesinden kadim yıllara kadar örneğin kaç yıldır şalvar fes çarşaf mı giyiyor. abesle iştigal bunlar.

    Yanıtla (6) (1)
  • Turgay / 25 Aralık 2024 16:39

    Aslında pantolon Türklerin giydiği bir elbisedir. Ata etekle binemezsiniz. Roma askerlerinin etekle at üzerindeki hallerine bakınca görürsünüz. Bilal bey neden şalvar giymiyor ki onu anlamadım. Mahalle baskısı deseniz tam tersi var 28 Şubat'da geçeli yıllar oldu. Hatta şalvar yetmez başına da sarık sarsın . En azından içinden geldiği gibi giyinmiş olur, yakışır da.

    Yanıtla (9) (1)
  • okur 41 / 25 Aralık 2024 16:27

    Sayın yazar , konu sıkıntısı çektiniz galiba. Ülkede üzerinde durulacak onlarca önemli konu varken bu konuya değinmeniz ve Bilal beyi ciddiye almanız şaşırtıcı. Tercih sizin tabii.

    Yanıtla (1) (1)
  • Okur / 25 Aralık 2024 16:05

    Yorumumu yayınlayamadı sayın karar gazetesi editörü. Karar gazetesi Türkiye'nin menfaatlerini ön planda tutuyorsa 'pislikleri halının altına süpürmemeli'. Yeter artık. Ona dokunma, buna laf etme, böyle gazetecilik de olmaz vatanseverlik de olmaz, kusura bakmayın. Kartal imam-hatip mezunu Bilal zihniyet, kıyafet, uygulama olarak 86 milyon Türk vatandaşına Taliban kıyafeti 'öngörüyor' yarın güç eline geçerse bunu dayatacak. Bu ne? Yeni Türkiye bu mu? Şalvar mı derdimiz? Yazık değil mi bu ülkeye?

    Yanıtla (14) (1)
  • Sedat F. / 25 Aralık 2024 15:56

    2025 yilinda uygulamaya girecek asgari ücretle, 5 kisilik ailede kac "salvar" satin alabilecekler (!)..

    Yanıtla (13) (1)
  • Ahmet / 25 Aralık 2024 15:39

    Bilal oğlan gündem değiştirmede her geçen gün uzmanlaşıyor.

    Yanıtla (17) (1)
  • fafa / 25 Aralık 2024 14:44

    Zengin insan akıllı olur,eskiyi hiç düşünmez,her konuda konuşur,her konuda bilgisi vardır,herkese akıl verir,aslında gerçek niyetini söylemez öyleymiş gibi yapar.

    Yanıtla (1) (0)
  • Çılgın Türk / 25 Aralık 2024 14:29

    Kıyafet çevre ve yöreye özgü mecburiyettir kutuplarda kısa kollu giyemezzsen çöllerde kalın parka giyemezsin irlandali keyfinden etek giymediği gibi bunun inançla medeniyetle alakası yok artı bu ülkede kimse kimsenin kıyafetine karışmıyor bazı öküzler hariç

    Yanıtla (12) (1)
  • C.Sezer / 25 Aralık 2024 14:27

    Şalvarı kültürlerinde arayanlar, Spotlarla aydınlatılmış tuvaletlerinde taharet musluğundan sıcak su akan klozet leriyle çook mutlular nedense.

    Yanıtla (18) (1)
  • Okur / 25 Aralık 2024 14:23

    İktidar böyle kamplaştırmadan ve iki kutup iki farklı model sunarak, karşı karşıya getirerek güç kazanıyor oy kazanıyor. İnsanları bu şekilde manüple ediyor, ucuz bir yöntem ama alıcısı oldukça da hala tutan bir yöntem..

    Yanıtla (16) (1)
  • Musto / 25 Aralık 2024 14:22

    Orhan Veli'nin dediği gibi.. Ne atom bombası/Ne Londra Konferansı /Bir elinde cımbız bir elinde ayna/ Umurunda Mı Dünya... Varsa yoksa ok atacak ülkeyi geriye götürecek. Vakıflarına mal mülk para toplayacak, babasının iktidarını daim kılacak, ilimden bilimden kopuk bir gençlik yetiştirecek...

    Yanıtla (15) (1)
  • ???????????????? / 25 Aralık 2024 14:16

    ARAPLARIN KÜRTÜREL KIYAFETI KANDURA KIYAFETİNİ DAHA RAHAT.

    Yanıtla (0) (0)
  • Yusuf / 25 Aralık 2024 13:50

    Bugün dünya şalvar günü (25 Aralık), şalvar cebini (varsa) dolarlarla dolduralım.

    Yanıtla (8) (1)
  • ÖMER KUTALMIŞ / 25 Aralık 2024 10:57

    Bizde hakim olan ve dini referanslı düşündüğünü söyleyen kesimlerin bu iddialarında samimi olmadıklarını düşünüyorum. Bir memur alımında torpille binlerce kulun hakkına girerken, devlet ihalelerinde haksızlık yaparken, vergi tahsilinde yandaş görünenin vergisini silerken, kamu kaynakları toplumun bir kesimine aktarılır, servet transferi yapılırken; eksikler ve yanlışlar din perdesi ile kapatılırken sesi çıkmayanların şalvara-kaportaya, şekle takılmaları garip.

    Yanıtla (13) (0)
  • Yusuf / 25 Aralık 2024 13:48

    İslâm şalvarı emretmiyor, ama adaleti emrediyor, zulmü yasaklıyor, harama el uzatmamayı, kul hakkına riayet etmeyi, kamunun malını yememeyi emrediyor. Bunlar bizi şalvarla oyalarken işlenen haramları örtüyorlar.

    Yanıtla (11) (0)
  • Osman Baltaoğlu / 25 Aralık 2024 13:43

    Akif Bey, kimliğimizi unutmadan kültürümüzü terk etmeden diyorsunuz. Şu anda eskiden devr aldığımız hangi kültür ögelerini terk etmemiş vaziyetteyiz ki!

    Yanıtla (0) (1)
  • Salih / 25 Aralık 2024 13:32

    Bilal bey bence Giymeden Babandanızdan izin alınız ilk önce. Birde babanızla asgari ücreti konuşsaydınız

    Yanıtla (4) (0)
  • Okur / 25 Aralık 2024 13:29

    Sayın yazar, birilerinin yüksek düzeyde ve bol akıllarını harcaya harcaya bitiremedikleri herkese akıl/ayar verme işini, biraz da gittikçe yoksulluk bataklığına gömülen bu halkı kurtarmak için bir el uzatmaya harcasalar ne iyi olur. Karar yazarları başta.Tamam Suriye önemli, onlar diktatörden kurtuldu.Kendi kaderlerini çizsinler.Bizim o kadar aklımız varsa birkaç tane de çok akıllımız varsa Şimşek'in bile çaresizce itiraf ettiği enflasyona hayat pahalılığına çözüm için akıl verseler.Şalvar mı?!!

    Yanıtla (1) (0)
  • ÖZCAN ŞAHİN / 25 Aralık 2024 07:03

    Ata sporumuz olan OKÇUĞUN banisi şalvar giyemediğinden yani istediğikıyafetle dolaşamadığından şikayet etmiş karışan mı var kıyafet insanların kimliğidir kimse karışamaz sloganıyla iktidara geldiler ama kıyafetin bir gösterge olduğunu unuttular medeniyetin bir göstergesidir onlar hala 21 YÜZYILI değil 19 YÜZYILI yaşamak istiyorlar bu da imkansız.

    Yanıtla (13) (0)
  • Süleyman / 25 Aralık 2024 10:39

    Yaftalamamak gerekiyor. Bence söylediğini cesaretle yapmalı yapabilmeli. Kimde de karışmamalı. Batılılığı vb. karıştırmamalı. Herkes herkese saygı göstermeli. Bir Cumhurbaşkanı oğlunun Giyemiyorum demesi çok acı. Yazık. 100 sene geldiğimiz noktaya bak.

    Yanıtla (1) (10)
  • OkurM / 25 Aralık 2024 13:28

    Imamoglunun yüzünden bilal beyimiz şalvar giyemiyor. Imamoğlunu şehremanetten ve beş yıl siyasetten men etmek gerek....
    O arada bilal beyimiz ayağına şalvar, sırtına kaftanı giysin...
    Vatana millete hayrli olsun...

    Yanıtla (6) (0)
  • ali / 25 Aralık 2024 13:27

    Akif bey ..Allah aşkına babası gündemi değiştirmesi yetmiyordu sıra Bilala geldi.,bari bunu yapmayın gündem belli ekonomi....batıyoruz....

    Yanıtla (3) (0)
  • tek 1 / 25 Aralık 2024 10:31

    "Kimliğimizi unutmadan, kültürümüzü terk etmeden Batı'nın okullarında okuyabiliyoruz da kıyafet modasına uyamıyor muyuz?"

    olurda oy vermez belki şalvarlı

    Yanıtla (6) (0)
  • İbrahim cevahir / 25 Aralık 2024 12:43

    gündemi başka rampaya çekme versiyonu ,nereden nereye.yazının özeti bu cümle düşün ve değerlendir.iyi günler.

    Yanıtla (2) (0)
  • Fethullah / 25 Aralık 2024 11:32

    Aşık Veysel'i kılık kıyafetinden ötürü makamlara kabul etmeyen zamanın iktidarı da aynı kafadaydı,hatırlarsanız.

    Yanıtla (2) (11)
  • Evrensel Karar / 25 Aralık 2024 11:07

    İnsan denen canlıyı iki noktada sorgulamak gerekiyor. Eylem ve söylem. Eylem ve söylem tutarlıysa insanlaşmış ve ahlaklı diyoruz. Eylem ve söylem tutarlı değilse animal ve ahlaksız diyoruz. Kutsak kitaplar bunu münafık, ikiyüzlü, çıkarcı, hayvandan aşağılık olarak ifade ederler. İman-amel, söz-davranış, eylem-söylem tutarlıysa insanlaşmış, değilse insan görünümlü canlıdır. Bu canlının %70 ve üzeri insan doğar ama insanlaşamaz.

    Yanıtla (15) (0)
  • Mustaa / 25 Aralık 2024 10:59

    Topluma tam örnek olacak yerde. Madem giysin kitleler de ona özenip giyer nasılsa.

    Yanıtla (6) (0)
  • MANZARA / 25 Aralık 2024 10:37

    Siyasal İslamcı Erdoğan gömlek üstüne gömlek değiştirdiği halde RABİA'dan vaz geçti mi ki; Colani kravat takınca değişsin?!
    Tek adam rejimine geçtikten ASLINA DÖNÜP anayasa, kanun, haj, hukuk, adalet tanımayan Erdoğan değil mi?

    Zarfın önemi yok, mazrufa bakmak lâzım!

    Özetle; ainesi iştir Colani'nin KRAVATA BAKILMAZ!...

    Yanıtla (12) (0)
  • Süleyman / 25 Aralık 2024 10:30

    AKP'nin son 10 yıldır yaptığı yanlışlar çok büyük. Bilhassa hukuk sahasında. Bunların yanlış olduğunu söylüyorum. Ancak Bilal Erdoğan'ın söylediklerinin her harfine katılıyorum. Tabii eleştiri olacak. Yazar da eleştirmiş zaten. Ama bu ve benzeri konuların dile getirilebilnesini çok önemli ve değerli buluyorum. Zaten Bilal de belirtmiş daha yakın zamana kadar giydiğimiz kıyafetti. Ve doğru. Rahat oluyor. Şalvar giyince geri kalmayacağımız gibi kravat takınca da çağ atlayamayız.

    Yanıtla (1) (14)
  • KARAR OKURU / 25 Aralık 2024 10:22

    Harika başlık bulmuşsunuz

    Yanıtla (1) (0)
  • Okur / 25 Aralık 2024 10:04

    İtalya'da, ABD de okumak ne oluyor o zaman?

    Yanıtla (6) (0)
  • yeni okur / 25 Aralık 2024 10:00

    Bu moda sektörü ayrıca feminen erkek , maço kadın yapmaya da büyük destek veriyor... Hala sığ sularda dolaşmasın kimse. Her gördüğüne atlamak veya her değişime hiç düşünmeden itiraz etmek yerine. Kültürel mirasa , dilimize , dinimize sahip çıkıp bu minvalde karar almak lazım.

    Yanıtla (0) (5)
  • yeni okur / 25 Aralık 2024 09:52

    insanlar farklılıkları ile güzel,, kültür, adet bunlar önemli, japonlar her zaman yöresel kıyafetlerini tercih ederler bunun yanında " küresel" olarak adlandıracağım modern diyolar buna. farkında olsak iyi olur moda sektörü bizi Adnan Oktar kedicikleri gibi tekdüze yapmakta. Olaya o cu bu Cu değil de kültürü yaşamak değerleri korumak gözünden bakmak lazım. Sadece basitleştirip şalvara pantolona indirgememek lazım.

    Yanıtla (1) (0)
  • Yurttaş / 25 Aralık 2024 09:32

    Kamuya personel alımındaki adaletsizlikler, torpiller, hayat pahalılığı, hırsızların, magandaların ve katillerin cezasız kalmaları... Tam bunlara üzüleceğim, bunları sorgulayacağım, sorumlulara çatmak isteyeceğim ki, kendimi semboller üzerinden bir mahalle çatışmasının neferi olarak buluyorum bir anda. Ya bu adamlar manipüle etmekte çok başarılı, ya da ben çok "aptalım".

    Yanıtla (4) (0)
  • Matrakçı... / 25 Aralık 2024 09:30

    Sapka ve papyon ve koltuk altına Ahmet Emin yalman neşe malum gazte ve çav bella,çav bella ile enternasyonalist orkestra içinde batıdan çağdaş fikir dilenciligi.,Sonra da Halka üstten bakmacalar.. Selamünaleyküm diyene iyi günler karşılığı ÇAĞDAŞ ya kendisi...!..

    Yanıtla (2) (5)
  • Okur / 25 Aralık 2024 09:26

    Bırakalım, Coloni Suriye kendi kaderini kendi tayin etsin. Biz yeni asgari ücretle sevinelim. Artık olması gereken şu: Tepeden aşağı herkes bir yıl bu asgari ücreti alsın. Fiyat artışları da aynı şekilde devam etsin. Yok mu derin bir kuyu derdimizi söyleyecek.

    Yanıtla (3) (0)
  • muhammet karadağ / 25 Aralık 2024 08:58

    helal olsun sayın BEKİ

    burada pantolon yada şalvar polemiğini başlatan arkadaş kimdir?

    neden her konuşanı tercihen fenomen durumuna getirme çabası harcıyorsunuz

    konuşsun dursun ki zaten asıl amacı başka olsa gerek

    Türke ve müslümanlığa dair ne görüntüsü var da millet onu dikkate alsın.

    ister şalvar gisin iter pantolon ister entari bize ne?

    Yanıtla (6) (0)
  • los pollos / 25 Aralık 2024 08:56

    Colani bizdeki genel muhaliflerden çok daha medeni ve vizyon sahibi.

    Yanıtla (2) (5)
  • Hasan öztürk / 25 Aralık 2024 08:35

    Falih Rıfkı,zaten halimize noktayı koymuş.Gerisi laf ı güzaf.

    Yanıtla (5) (0)
  • Fani / 25 Aralık 2024 08:30

    Size selam bize kelam da , vatan ve vatandaş ne olacak bilen duyan gören varsa beri gelsin.

    Yanıtla (8) (0)
  • Barut Osman / 25 Aralık 2024 08:26

    Masaldan hikayeler anlatıyorlar...

    Yanıtla (5) (0)
  • Ali Malat / 25 Aralık 2024 08:23

    Bilal Erdoğan şalvar giymiş pantolon giymiş umrumda değil.

    Yanıtla (17) (0)
  • Okur / 25 Aralık 2024 07:29

    Aynen katılıyorum

    Yanıtla (3) (0)
  • Ayak Takımı / 25 Aralık 2024 03:33

    Bir cümlenin bile israf olduğu biri için bütün köşeyi harcamışsınız.

    Yanıtla (25) (1)
  • İstanbullu bir okur / 25 Aralık 2024 03:12

    Valla kılık ve kıyafette medeniyet arayan Bilal Erdoğan ümit ederim bu ya,ıyı okusun.Biz çağdaş giysimizden son derece memnunuz,memnun olmayanlar sokakta şalvar,fes,çarşafta giyiyor.Sn.B.Erdoğan'da giyebilir,kimsenin müdahele edeceğini zannetmiyorum.Müdahelenin olduğu yerlere demokrasi denmez,zaten.Ama demokrasi bundan ziyade,daha çok hukukun üztünlüğünün olduğu yeremi denirdi ne.Allah'ım aklıma mukayet ol derlerya,tam oralık biryerdeyiz gibi geliyor,bana.Syglr.

    Yanıtla (8) (0)
  • SG / 25 Aralık 2024 02:35

    Asım abi diyor ki Fakirler çalışmadığı için Fakir.Asim abi hiç giyinme kuşağına ipine şalvarından bahsetmezdi.

    Yanıtla (5) (1)
  • SG / 25 Aralık 2024 02:29

    Bize ne bilalin salvarindan ipinden kuşağından.85 Milyon insan bir kişi tarafından BLOKE/Susturuldu.Lak dedi mi göz altı Luk dedinmi cezaevindesin.not Horoza sormuşlar yumurta mı tavuktan tavukmu yumurtadan çıkar.Horoz cevap vermiş ben işimi yaparım gerisine karışmam demiş.

    Yanıtla (15) (1)
  • OkurM / 25 Aralık 2024 02:18

    Eski köy ve köylü fotoğrafının altına, zamaninda o köyden şehre gocenlerin kız torunu yorum yazmış: "Ay o eski günler ne güzeldi, keşke hep öyle kalsaydık."
    Amcası da limon sıkıyor:
    "Kızım bu yırtık lastik pabuç, ayda bir yıkanan ütüsüz göyneğin nesine keşke diyorsun?"
    Kız sanki bilmiyor olayı...
    Köylülerimize bir cemile olsun işte...

    Yanıtla (4) (0)
  • karar okuru / 25 Aralık 2024 01:54

    Kendi sormuş, kendi cevaplamış. şalvar giymekle bitmiyor. yumurta topuk, ucu sivri siyah ayakkabıda lazım. yetmez çubuktan içilen tütün ve iri taneli tesbihte olması gerekir.

    Yanıtla (9) (0)
  • Şero / 25 Aralık 2024 01:23

    Bilal Erdoğan aslında çok süper bir Müslüman olacaktı, fakat laiklik lobisi izin vermedi.

    Yanıtla (25) (2)
  • OkurM / 25 Aralık 2024 01:48

    Haram konusunda da, aslında Zahid olacaktı ama bu iş dünyası bırakmadı falan...

    Yanıtla (14) (1)
  • Hep Aynı Terane / 25 Aralık 2024 01:07

    “AK Parti Müslümanları”nın siyasi paradigması hiç değişmiyor: batı şöyle batı böyle, biz farklıyız. Yahu sizde ne demokrasi var, ne adalet var ne liyakat var ne özgürlük var. Şalvarı giysen ne olur, dünyaya seslenen bir sanat üretemedikten, adil olamadıktan gelir dağılımını yoksuldan, çalışandan yana düzeltemedikten sonra. Elini tutan mı var istediğin gibi giyin.

    Yanıtla (21) (2)
  • Okur / 25 Aralık 2024 00:57

    Bu haftaki gündemimiz, şalvar davası olacak herhalde.

    Yanıtla (8) (2)
  • karar okuru / 25 Aralık 2024 00:28

    Bilal Erdoğan bey şalvar giysin bundan şikayet ediyorsa. Tutan mi var

    Yanıtla (18) (2)
  • Karar okuru / 25 Aralık 2024 00:09

    Dağ fare doğurdu. % 30 ile ne olacak? Evlilik ve çocuk yapma başka bir bahara kaldı artık. Bilal beyin şalvar sevgisi zannederim asgari ücretin gündem olarak önüne geçecek. Vatanımıza, milletimize hayırlara vesile olmasını temenni ediyorum.

    Yanıtla (18) (2)